رمز و راز غیرقابل توضیح به علائم افسردگی کشف شده است
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

در مقایسه با سایر اختلالات روانشناختی احتمال دارد که از روش های مختلف روان درمانی برای درمان اختلال افسردگی به میزان بیشتری استفاده گردد. همچنین، اگر کودک شما از این داروها استفاده می کند، همچنان بسیار مهم است که پزشک و درمانگر را از نزدیک ملاقات کنید. غم این که تاکنون تاثیر عوامل ژنتیکی در افسردگی های دوران کودکی به درستی شناخته نشده است،اما برخی از تحقیقات نشان می دهند که اگر یکی از والدین یا یکی از اعضای نزدیک خانواده افسردگی داشته باشد،تاثیر زیادی بررفتارهای ناشی از افسردگی کودک خواهد گذاشت. علائم افسردگی در بزرگسالان مسن گاهی اوقات مانند علائم بیماری های دیگر است، بنابراین ممکن است افسردگی شناخته نشود. ممکن است در صورتی که درمان نشود تمام ابعاد زندگی فرد ازجمله کاری، زناشویی، روابط با فرزندان و.. درمان معمول شامل ترکیبی از درمان، دارو و تغییر سبک زندگی است. جلیلی با بیان اینکه بیماری روانی بر اثر اشکالاتی که در ساختارهای ریز و مسائل بیوشیمیایی مغز اتفاق میافتد ایجاد میشود، تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم هنگام ابتلا به بیماری روانی به پزشک مراجعه نمیکنند؛ این است که تصور میکنند بیماری روانی بیماری روحی است در حالی که روان با روح متفاوت است ما در پزشکی با روان سر و کار داریم و چیزی به عنوان بیماری روحی در روانپزشکی نداریم.

همچنین اثر ضد افسردگی گل محمدی از طریق تغییر رهاسازی آمینهای موجود در نورونهای پیش سیناپسی میباشد. آنالیز HPLC نمونههای به دست آمده نشان داد که موشهای گاواژ شده با اسانس لیمو تفاوتهای چشمگیری از لحاظ غلظت نوراپی نفرین، دوپامین و سروتونین در کورتکس پیش قدامی، استریاتوم و هیپوکامپ دارند که میتواند مؤید تأثیرات ضد استرسی و افسردگی اسانس لیمو باشد. رییس سابق انجمن روانپزشکان با بیان اینکه مردم به موضوعات عجیب و غریب علاقهمند هستند، تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر مردم دیگر به جای رفتن به پیش دعانویس برای برطرف کردن مشکلات روانی خود از طب سنتی و طب اسلامی استفاده میکنند و یک عده سودجو به اسم دین و سنت در این زمینه فعالیت میکنند. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCAs): این داروها سال هاست که برای درمان افسردگی استفاده می شوند. در درمان کودکان افسرده توجه به علت افسردگی اهمیت فراوان دارد؛ برای مثال چنانچه منبع حمایتی ای را که کودک از دست داده بشناسیم، می توانیم جایگزین خوبی برای او در نظر بگیریم. کودکان ممکن است دیگر به سمت آن هم سال خود که افسرده است نروند. هرگز تصور نکنید که از دست دادن وضوح ذهنی فقط نشانه طبیعی پیری است.

این توصیه برای مراقبت روزانه را فراموش نکنید. در این موارد توصیه می شود، که نسبت با افراد سالمند حمایت عاطفی داشته باشید و با دلسوزی به این افراد گوش کنید. افراد مسن باید در فعالیت های منظم اجتماعی، حضور داشته باشند. متخصص مغز و اعصاب یک آستانه مورد نیاز بالینی را تعیین می کنند ، و هنگامی که فعالیت موج مغزی مورد نظر را نشان می دهد ، مغز با موسیقی یا فعالیت ویدیویی پاداش می گیرد. کسانی که مشکل پزشکی مانند حمله قلبی، سکته مغزی یا شکستگی مفصل ران داشته اند یا درد مزمن یا بیماری دارند. این مشکل در سالمندانی که همزمان از چندین دارو استفاده می کنند، شدیدتر خواهد بود. نمونه هایی از SSRI های مورد استفاده برای درمان افسردگی دوران کودکی شامل فلوکستین (پروزاک)، سرترالین (زولوفت) و اسیتالوپرام (لکساپرو) است. در دنیای مدرن امروز که با سرعت غیرقابل باوری همهچیز در حال تغییر است شاهد مشکلات زیادی در زمینه روحی و روانی هستیم. بسیاری از روان پزشکان و روانشناسان ترجیح می دهند برای تشخیص اختلال افسردگی در در دوره ی نوجوانی از طبقه بندیهای مختلفی که در این زمینه ابداع شده است ( مانند طبقه بندی تشخیصی DSM-V و طبقه بندی تشخیصی ICD ) استفاده نمایند اما برخی از متخصصان در این زمینه اعتقاد دارند که تفاوتهایی بین علایم اختلال افسردگی در دوران نوجوانی با اختلال افسردگی در دوران بزرگسالی وجود دارد و در هنگام تشخیص اختلال افسردگی باید به این تفاوتها توجه نمود .

یکی از موثرترین درمان ها، درمان شناختی-رفتاری (CBT) است که بر تغییر الگوهای فکری منفی و رفتارهایی که به افسردگی کمک می کند تمرکز دارد که در این زمینه یک مشاور کنکور تا حد زیادی میتواند به دانش آموز کمک کند. سایر هورمونهای ساخته شده توسط غده تیروئید نیز ممکن است سریعا افت پیدا کنند که میتواند باعث احساس خستگی، تنبلی و افسردگی شود. امروزه افسردگی به مانند سایر بیماریهای علم پزشکی به خوبی قابل کنترل و درمان است. آیا کودکم افسرده است؟ اگر نگران هستید که فردی که می شناسید ممکن است افسرده باشد، بدانید که خانواده و نزدیکان می توانند تأثیر زیادی بر مراقبت از یک بزرگسال مسن بگذارند. سطح یک شامل اقداماتی است که مردم کمتر دچار مشکلات روانی شوند، پیشگیری موضوعی است که در همه بیماریها مطرح میشود. امتیاز 31 تا 40: شما دچار افسردگی شدید هستید، حتما به روانپزشک مراجعه کنید. تست شخصیت از ظاهر پا رو حتما امتحان کن!

تست زبان شناسی: زبان رسمی این کشورها رو می شناسی؟ بسیاری از سالمندان، دارو مصرف می کنند و همین داروها منجر به افسردگی خواهد شد. زنان مسنی که شرایط زیر را دارند، بیشتر از سایرین دچار افسردگی خواهند شد. هر بیماری در سالمندان با دارو درمان خواهد شد که افسردگی از آن مستثنی نیست. احساس میکنم که خیلی در زندگی شکست خوردهام. کسانی که شریک زندگی خود را از دست داده اند. سطح سوم نیز درباره کسانی است که بیماری روانی گرفتهاند و به نوعی دچار معلولیت شدهاند؛ اینکه چه کنیم این افراد تا جایی که امکان دارد با کارهای توانبخشی به زندگی عادی خود بازگردند. با معاینات بدنی در سالمندان نه تنها امکان تشخیص افسردگی، بلکه امکان تشخیص زوال عقل، کم کاری تیروئید، یا کم خونی نیز در آن ها وجود دارد. آیا پیشگیری از افسردگی امکان پذیر است؟ همانطور که افسردگی علت واحدی ندارد و تابه حال درمانی قطعی برای آن ارائه نشده است. علائم متداول افسردگی، مانند غم و اندوه و از بین رفتن علاقه و انگیزه، در بزرگسالان مسن بیشتر اتفاق می افتد، همانطور که در بزرگسالان جوان نیز مشاهده می شود. این می تواند نشانه ای از افسردگی یا زوال عقل باشد که هر دو در بزرگسالان مسن شایع است.

چرا افسردگی در افراد مسن نگران کننده است؟ از آنجا که این تست برای سنجش عمق افسردگی طراحی شده؛ میتواند تغییرات افراد را در طول زمان بسنجد و روشهای درمانی هدفمندی را برای درمان افراد ارائه دهد. او با تاکید بر اینکه این بیماری قابل ریشهکن شدن نیست و باید از آن پیشگیری کرد، گفت: در همه جوامع دنیا بیماریهای روانی در زنان بیش از مردان بروز میکند علت آن نیز مسائل و تبعیضات فرهنگی است و از آنجا که زنان در معرض تغییرات بیولوژیک بیشتری هستند میزان بروز بیماریهای روانی در آنها بیشتر است. هم اتاقیهای دانشجویان مبتلا به افسردگی، کودکانی که والدینشان با افسردگی دست و پنجه نرم میکنند، و همسرانی که شریک زندگیشان به افسردگی مبتلاست ممکن است شروع به بروز نشانههای افسردگی کنند. مطالعهای دیگر نشان داد زنان مبتلا به افسردگی کودکانی داشتند که هر روز نیم ساعت بیشتر از کودکانی که مادرانشان افسرده نبودند، تلویزیون تماشا می کردند.

۱- خندیدن و شاد بودن : بیشتر افراد افسرده انگیزه ای برای شاد بودن و خندیدن ندارند اما باید بدانند که بهترین دارو برای درمان افسردگی خندیدن و شاد بودن است مهم نیست که خندههای عمیق شما کودکانه، احمقانه و یا عجیب و غریب قلمداد شود. ممکن است بتوانید دوز خود را کاهش دهید یا به داروی دیگری روی بیاورید که روحیه شما را تحت تأثیر قرار ندهد. اما بعد از چند هفته همه این احساسات بد کمرنگ میشوند و جای خود را به شادی و انرژی بیشتر میدهند. ماهیت افسردگی در توانایی کمک به فرد، تخلیه انرژی و عزت نفس اختلال ایجاد می کند. آیا بدون دارودرمانی هم میتوان کودکان مبتلا به افسردگی را درمان کرد؟ با چه روشهایی میتوان افسردگی در کودکان را درمان کرد؟ هیچ آزمایش خاصی، پزشکی یا روانشناختی وجود ندارد که بتواند به وضوح افسردگی را نشان دهد، اما ابزارهایی مانند پرسشنامه (هم برای کودک و هم برای والدین) همراه با اطلاعات شخصی، میتوانند برای کمک به تشخیص افسردگی در کودکان بسیار مفید باشند. سطح دوم در اختیار وزارت بهداشت و باید امکاناتی فراهم شود تا هر کسی به بیماری روانی دچار میشود به سرعت بیماری تشخیص و امکانات درمان فراهم و به درستی درمان شود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از بهترین روانشناس در تهران دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
ن : tarANEH
ت : سه شنبه 24 مرداد 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی